COZY IN COPENHAGEN!

Hei dere! ♥

I dag skal jeg fortelle dere om fine København! Mandag tok vi turen ned til København for å starte vår lille ferie med familien. Etter 6 timer i bil var vi framme på Danhostel Amager som ligger rett i utkanten av København. Et helt greit sted for å overnatte når du ikke har tenkt til å bruke så mye tid på hotellet. Vi sov på et 5-mannsrom med to køyesenger og en enkeltseng. Vi hadde ikke eget toalett, men det var rett ute i gangen, så det gikk veldig fint!

Innlegget inneholder reklame

Bilde tatt på en rasteplass på veien. Dekselet mitt er fra Caseapp.no og nå kan du få 20% ved å bruke koden KRISTINE20 når du bestiller!! =) (adlink)

Noen ganger må man være effektive hvis man skal få meg seg litt når man er på tur. Siden vi bare skulle overnatte her to netter, så måtte vi finne på noe samme dag som vi kom. Vi var sultne og ville gjerne på tivoli. Før har det naturlige valget vært tivoli i sentrum, men nå tenkte vi å prøve et annet. Vi dro dermed til Bakken. Du kan se med en gang du kommer inn at her er det ikke oppdatert på mange år, men det er noe fint med det også. Ting så jo helt likt ut da jeg var liten. Det har en litt gammeldags stil noe som gjør hele opplevelsen litt nostalgisk! Vi satte oss ned på en restaurant nesten med en gang vi kom inn. Den samme Pizza restauranten som for 4 år siden. Nammm det smakte godt gitt!

Nyter en pils og venter på Pizza!! Jakke fra SheIn.com HER (adlink)

Sinnsykt god pizza!

Her spiller vi på et hestespill!

Det ble fort kvelden og vi var ganske slitne, så da var det bare å finne senga og lade opp til neste dag! Dag 2 dro vi avgårde til København Zoo. Vi tok bussen fra hostellet og endte opp med å gå av alt for sent så vi fikk oss en ganske lang gåtur. Da vi kom inn var vi så sultne at vi stupte ned på første og beste restaurant for å få en matbit. Jeg var helt ukritisk til hva jeg fikk, bare det smakte greit og ga litt energi. Dette ble faktisk dagens første måltid til tross for at klokka snart var 14. Ikke rart man var litt ukritisk kanskje?
Ble egentlig ganske fornøyd med maten uansett. Den brokkolisalaten var veldig god, så den vi jeg prøve å lage selv en dag.

Etter litt mat og ny energi var det tid for å titte rundt i parken. Jeg tror jeg har tatt flere hundre bilder av dyr, men det er noe rart med det. Man knipser i vei, men når ser man egentlig på bildene i ettertid. Bilder av dyr som sitter inne i bur eller svømmer rundt i et basseng. Må si det er mer stas å se der og da enn å titte på bilder i etterkant! Skal likevel dele noen bilder av dagen med dere, selv om jeg ikke orker å laste opp uttallige dyrebilder! Her kommer et knippe..

Mr. & Mrs. Pereira

Meg og lillebror!

Etter besøket på København Zoo tok vi bussen til sentrum for å finne oss noe mat. Vi gikk av ved togstasjonen og gikk hele veien ned til Nyhavn. En ganske lang tur, men det av absolutt verdt det da vi ankom. Nyhavn er et kjempekoselig sted. En slags kanal med fine gamle hus på hver side som minner veldig om husa på brygga i Bergen. Havnen var full av restauranter som var fulle av folk, så vi måtte vente en stund for å få bord. Vi endte opp på en restaurant som het Nyhavn S, og der ble det en deilig burger med vin ved siden av. Utafor restauranten var det livemusikk og sola skinte. Fikk egentlig litt Amsterdamfeeling av hele stedet. En helt herlig avslutning på kvelden i København. Det var så deilig å sitte der at det både ble en Mojito og en Irish Coffie etter maten.

Se så koselig..

Rundt midnatt vendte vi snuta hjemover, men slet litt med å finne riktig buss. Vi kom oss på en, men den gikk ikke hele veien hjem, så det ble en gåtur på ca 3 km. Kan tro vi var slitne da vi kom hjem. Beina sto ikke stille i løpet av hele dagen omtrent.

Stup i seng da vi kom hjem og veldig fornøyd med vårt Københavnopphold. På onsdag dro vi videre til Jelling Camping her vi er for øyeblikket. Det ligger ikke så langt fra Billund, så ganse nærme mange forlystelsesparker her i Danmark. Kan fortelle litt mer om hva vi har gjort her senere. I morra skal vi ned til tanta mi som bor i Tinglev. Der skal vi bo noen dager på bondegård. Mannen min er superivrig på å ri, så kanskje jeg får prøvd meg på det jeg også!

Flere som liker København her?